woensdag 18 maart 2009

Enkele reis...

Alvast een blik in de toekomst: (maar vooral om eens een e-mail naar Rémi te kunnen sturen)
op 30 april gaan we naar de theatervoorstelling 'Enkele reis' kijken...

Aziz
Ik ben een vondeling.
Gestolen in feite, samen met de auto.
Een citroën Ami six.
Dus noemen ze me Aziz.
Ik ben een blanke jongen.
Opgevoed tussen zigeuners.
Met een Arabische naam.
En een vals Marokkaans paspoort.
Kan je nog volgen ?
Ik soms ook niet.

Jean-Pierre
Ik kom uit een dorpke van niets.
Mijn pa was niets, mijn ma was niets. Ons leven was niets.
17 jaar geleden ben ik uit dat dorp van niets vertrokken
om iets te worden.

Soms gelooft ge liever de grootste leugen dan de waarheid.

Het boek ‘Un aller simple’ van Didier Van Cauwelaert (Prix Goncourt 1994), een actuele en bij wijlen hilarische satire op de terugkeerpolitiek van migranten, vormt het vertrekpunt voor de nieuwe productie van Joris Van den Brande bij BRONKS. Met zijn komische en directe stijl gaat hij thema’s als identiteit en vluchten in een gefantaseerde wereld te lijf. Samen met acteur Jan Sobrie, waarmee hij bij BRONKS eerder het succesvolle ‘Zolderling’ maakte, maakte hij van ‘Enkele Reis’ een meeslepende voorstelling maken.


www.bronks.be